نوتردام کلیسایی با معماری جالب و جذاب در فرانسه

کلیسای نوتردام شاهکاری از معماری در فرانسه

 ویزای شینگن فرانسه 

کلیسای نوتردام شاهکاری از معماری در فرانسه[/caption]

کلیسای نوتردام در دل پاریس، در جزیره‌ی سیته (L'Îles de la Cité)، مهم‌ترین جزیره‌ی رود سن، واقع شده‌است. کلیسای نوتردام در زبان پاریس به معنای بانوی پاریس است. این کلیسا با نمایی شگفت انگیز و جذاب یکی از شاهکارهای معماری در فرانسه می باشد که سالانه 13 میلیون نفر از این کلیسا دیدن می کنند. معماری این کلیسا یکی از عالی‌ترین نمونه‌های معماری گوتیک فرانسه بوده است. این بنا دارای چشم‌انداز ویژه از شهر پاریس است، با بالا رفتن از برج‌های کلیسا می‌توان در کنار مجسمه‌های اسرارآمیز ایستاد پاریس و برج ایفل را از نمایی متفاوت دید.

ساخت این کلیسا حدود 200 سال طول کشید و داری تاریخی در حدود 7 قرن می باشد. این بنا 128 متر طول و سالن اصلی آن ۱۲ متر عرض دارد. یکی از زیبایی افزون این کلیسا داشتن دو برج زیبا با گچ بریهای می باشد که این برج ها هر کدام ۶۹ متر بلندی داشته و برای رسیدن به بالای آن باید ۳۸۰ پله را بالا رفت البته آسانسور هم وجود دارد. بلندی مناره این کلیسا ۹۶ متر می‌باشد و بلندترین نقطه زیر سقف آن ۴۳ متر از سطح زمین ارتفاع دارد. به مرور زمان ناقوسهای متعددی در برج‌های این کلیسا نصب شده‌اند. بزرگترین آنها که امانوئل نام دارد در سال ۱۶۸۵ میلادی ساخته شده که ۱۳ تن وزن دارد و تنها زبانه آن تقریبا ۵۰۰ کیلو می‌باشد. این ناقوس فقط در موارد استثنائی و فقط چند بار در سال نواخته می‌شود. دو دستگاه ارگ هم در کلیسا موجود است که بزرگترین آنها ۷۳۷۴ لوله دارد.

حدود ۵۰ مجسمه سنگی در گوشه گوشه ایوان وجود دارد و هر کدام گویای موضوعی خاص است. در حیاط محل ورود به سالن کلیسا نیز ۱۰۰ مجسمه سنگی از پادشاهان فرانسه در کنار هم قرار گرفته است. شیشه‌های رنگی با تصاویری از مسیح و گلهای مختلف بر پنجره‌های کلیسای نوتردام پاریس قرار دادند که نمایانگر رشد و توسعه‌ای می‌باشد که طی دوران قبلی معماری رومانسک و مجسمه‌سازی رومانسک شکل گرفت.

 برای دیدن این جاذبه حیرت انگیز و جالب باید به کشور فرانسه سفر کرد و از نزدیک این کلیسای تاریخی را دید و از سفر خود نهایت لذت را برد. برای سفر به فرانسه نیاز به اخذ ویزای شینگن فرانسه دارید.

 جهت اخذ ویزای شینگن فرانسه , وقت سفارت فرانسه طبق اطلاعات زیر عمل کنید:

ویزای شینگن فرانسه, با ما برای گرفتن ویزا از مطمئن ترین روش استفاده میکنیم که کاملا قانونی بوده و در صورت استعلام مدارک توسط سفارت قانونی بودن و ثبت رسمی شدن آن اثبات میگردد و شما بدون کوچکترین نگرانی ویزا را دریافت و از سفر خود لذت خواهید برد.

وقت سفارت فرانسه به صورت فوری در سایت ویزای شینگن برای آن دسته از عزیزانی که به علت نداشتن وقت کافی و یا اطلاعات لازم توانایی دریافت وقت مصاحبه ندارند، انجام این کار توسط ما امکان پذیر است.

منبع: ویزای شینگن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.